کارآفرین سریالی,سرمایه گذار و نیکوکار

◾سرمایه گذار,مشاور استراتژیک و ناظر اسبق هیات مدیره Uber

در Uber ، حمل و نقل و تحویل در بیش از ۱۰٫۰۰۰ شهر صورت می گیرد.

◾سرمایه گذار و عضو هیات مدیره SIZZLE

آشپزخانه های هوشمند سیار/ تجربه رستوران مجازی

◾از بنیانگذاران و مدیر اجرایی Sofreh Capital(دفتر سرمایه گذاری خانوادگی)

◾سرمایه گذار و عضو هیات مدیره Bolt Mobility

طراحی مجدد حمل و نقل شهری. اگرچه تعهد دائمی ما برای تحقیق و نوآوری استBolt Mobility قصد دارد رهبر صنعت حمل و نقل مویرگی باشد.

◾از بنیانگذاران,سرمایه گذار و رئیس اسبق هیات مدیره Hyperloop One

سیستم فوق پیشرفته حمل و نقل/باربری و راه آهن جهانی

◾سرمایه گذار در DiDi

DiDi Global Inc. (NYSE: DIDI) پلت فرم پیشرو در زمینه جابجایی در جهان است. این برنامه طیف گسترده ای از خدمات مبتنی بر برنامه را از جمله حمل و نقل هوایی, تردد تاکسی,راننده و سایر انواع جابجایی ها را در آسیا و اقیانوسیه ، آمریکای لاتین و آفریقا ، و همچنین در آسیای مرکزی و روسیه ارائه می دهد.

◾سرمایه گذار در Postmates

تغییر خوب برای تحویل.پستچی ها با حرکت دادن کالاهای محلی به داخل شهر ، هر کسی را قادر می سازد تا محصول خود را در کمتر از یک ساعت تحویل گیرد. خدمات لجستیک درخواستی که برای iPhone ، Android و در وب موجود است ، مشتریان را با پیک های محلی متصل می کند ، که از هر رستوران یا فروشگاه در یک شهر ، کالا را به صورت ۲۴ ساعته خریداری و تحویل می گیرند.

◾سرمایه گذار در شرکت های

Lyft,Airbnb,Slack,Dollar Shave Club,Robinhood,Warby Parker,Eaze,Rent The Runway,ipsy,Fair.com,Curology,quip,Doctor on Demand و Stealth Space,Opendoor,Parseو …..

◾سرمایه گذار و عضو اسبق هیات مدیره شرکت های Snap,PillPack,PoshmarkGetaround,Wag Labs,Cue Health,Stealth Space,Brandless

◾فارغ التحصیل از دانشگاه برکلی کالیفرنیا

◾بنیانگذار سازمان یک درصد از هیچ که استارتاپ ها و بنیانگذارانشان را به هم متصل می کرد.

◾بنیانگذار جایزه ۱۰۰ هزار دلاری کوروش که به مدت ۳ سال به مخترعین ایرانی پرداخت شد.

◾برنده مدال افتخار Ellis Island در سال ۲۰۱۶

◾عضو اسبق شورای جهانی کارآفرینان سازمان ملل
◾منتخب دولت ایالات متحده در سال ۲۰۱۲ بعنوان آمریکایی برجسته

پیشه ور از جمله معدود ایرانیانی بشمار می رود که جزو میلیاردر ها بوده و تصویرش بر روی جلد مجله فوربز قرار گرفته است.

 

شروین کرداری پیشه ور زاده ۲۴ مارس سال ۱۹۷۴ یک کارآفرین ایرانی-آمریکایی ، سرمایه گذار خطرپذیر و ناجی و یک نیکوکار است. او یکی از بنیانگذاران و رئیس اجرایی سابق Hyperloop One و بنیانگذار و مدیر عامل Sherpa Capital است ، وی در صندوق سرمایه گذاری خطرپذیری که در شرکت هایی از جمله Airbnb ، Uber ، GoPuff ، Cue Health ، Slack ، Robinhood ، Munchery و پست های پست تاکنون سرمایه گذاری کرده است.

از سال ۲۰۱۱ ، وی به مدت دو سال به عنوان عضو شورای جهانی کارآفرینان بنیاد ده نفره سازمان ملل خدمت کرد. او توسط دولت ایالات متحده در سال دو هزار و دوازده به عنوان یک آمریکایی برجسته انتخاب شد و در سال ۲۰۱۵ توسط باراک اوباما به هیئت بورسیه تحصیلی خارجی جی ویلیام فولبرایت منصوب شد. به عنوان یک شهروند آمریکایی ایرانی تبار ، پیشاور در سال ۲۰۱۶ نشان افتخار جزیره الیس را دریافت کرد.

شروین پیشه ور در تهران متولد شد ، فرزند ابراهیم پیشه ور، مدیر تلویزیون و رادیو و عشرت (کرداری) پیشاور. ابراهیم پیشاور پس از انقلاب به ایالات منحده مهاجرت کرد. او راننده تاکسی در سیلور اسپرینگ ، مریلند شد ، جایی که خانواده اش هجده ماه بعد به او ملحق شدند. هنگام رانندگی با تاکسی ، ابراهیم پیشه ور ، که قبلاً دارای مدرک کارشناسی ارشد بود ، در رشته ارتباطات جمعی در دانشگاه هاروارد و در مقطع دکترا تحصیل کرد و دکترا گرفت.

 

پیشه ور با تشویق والدینش برای ادامه تحصیل در زمینه پزشکی ، در دبیرستان مونتگومری بلر ، در مدرسه ریاضی و علوم تحصیل کرد. او به عنوان یک دانش آموز در مدرسه ، در انتخابات برای عضویت در هیئت آموزش و پرورش شهرستان مونتگومری پیروز شد ، جایی که وی خواستار ایجاد مالیات آموزشی ۱۰ دلاری برای مالیات دهندگان شهرستان و اهداء پروژه های دانش آموزی از کلاسهای مکانیک خودرو و نجاری به امور خیریه بود. وی به عنوان یک پروژه علمی ، تحقیق در مورد پپتیدهای Magainin را آغاز کرد و بعداً ، در حالی که در رشته زیست شناسی سلولی مولکولی در UC برکلی تحصیل می کرد ، برای ادامه تحصیل ، یک بورسیه ریاست جمهوری دریافت کرد. در سال ۱۹۹۶ ، وی مقاله ای در مجله انجمن پزشکی آمریکا نوشت که به پروتکل استانبول ، اولین مجموعه راهنمای بین المللی مستندسازی شکنجه ، کمک کرد.

پیشه ور به عنوان مدیر ارشد دانشگاه برکلی ، اولین سردبیر نشریه برکلی ساینتیکال ، اولین مجله تحقیقاتی در مقطع کارشناسی در ایالات متحده را تأسیس و به عنوان سردبیر آن فعالیت کرد. او بیش از یک سال دوره های تحصیلات تکمیلی اقتصاد سلامت را در مدرسه بهداشت عمومی برکلی گذراند.

 

پیشه ور به جای اینکه به حرفه پزشکی بپردازد ، تصمیم گرفت کارآفرین شود و در ۲۳ سالگی WebOS را تأسیس کرد ، اولین شرکتی که رابط های مشابه مرورگرهای پنجره را برای اینترنت ایجاد کرد و مفهوم سیستم عامل مبتنی بر وب را ایجاد کرد. در مقاله ای در سال ۱۹۹۹ در فایننشال تایمز ، پیشاور WebOS را “فناوری اخلال گر” نامید و پیش بینی کرد که توزیع غالب کانال های نرم افزاری را تغییر دهد. در همان مقاله ، پیشاور به عنوان “بدترین کابوس بیل گیتس” توصیف شد. پیشه ور تا سال ۲۰۰۱ به عنوان مدیرعامل این شرکت فعالیت می کرد که این شرکت منحل شد. او و یکی از بنیانگذاران خود نرم افزاری را که HyperOffice شد حفظ کردند.

پیشه ور در سال ۲۰۰۱ ، به عنوان یکی از بنیانگذاران و مدیران Seges Capital ، شاخه ای از شرکت فناوری دانشگاه Vanderbilt (VUTC) ، بنیاد سرمایه گذاری ۲٫۵ میلیارد دلاری دانشگاه وندربیلت ، فعالیت می کرد. او علاوه بر جمع آوری کمک های مالی برای Seges ، به مدیریت ۱۷ سرمایه گذاری در شرکت های اولیه کمک کرد. همچنین پیشه ور در سال ۲۰۰۱ ، بنیانگذار Ionside Interactive بود و به عنوان رئیس شرکت ، مدیر و سرپرست محصول ، توسعه تجارت و فروش فعالیت می کرد. پیشه ور با ایجاد یک گرافیک پیشرفته سه بعدی و موتور هوش مصنوعی برای Pocket PC ، توسعه محصول را در چندین عنوان نرم افزاری هدایت کرد. علاوه بر این ، پیشه ور شرکت Application Corporation را تأسیس کرد ، که مجموعه پیام رسانی و مجموعه برنامه HyperOffice را ایجاد کرد.

 

او در سال ۲۰۰۵ ، به عنوان مدیر ارشد اجرایی ، بنیانگذار و عضو هیئت مدیره Webs Inc. (قبلا Freewebs) فعالیت کرد. Webs با جمع آوری ۱۲ میلیون دلار برای این شرکت از Novak Biddle و Columbia Capital ، به یکی از بزرگترین جوامع نشر اجتماعی تبدیل شد. پیشاور از سمت خود در Webs برای اداره SGN در سال ۲۰۰۸ استعفا داد و تا سال ۲۰۱۲ در هیئت مدیره شرکت فعالیت کرد.

پیشه ور بنیانگذار و مدیرعامل شبکه بازی اجتماعی (SGN) بود که در سال ۲۰۰۸ از وب خارج شد. در همان سال ، شرکت ۱۵ میلیون دلار سرمایه از سری A از سرمایه گذاران از جمله Greylock Capital Management ، Founders Fund ، Bezos Expeditions ، Columbia Capital و Novak Biddle Venture Partners جمع آوری کرد و قبل از اینکه توسط MindJolt در سال ۲۰۱۱ خریداری شود در مجموع ۱۸ میلیون دلار بودجه جمع آوری کرده بود . در زمان خرید ، پیشه ور به عنوان رئیس اجرایی SGN خدمت می کرد.

 

او در سال ۲۰۱۰ ، به عنوان مدیر ارشد برنامه و GM در شرکت موزیلا منصوب شد.

پیشه ور در سال ۲۰۱۱ ، به عنوان مدیر عامل به Menlo Ventures ، صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر با بیش از ۴ میلیارد دلار تحت مدیریت پیوست. او سرمایه گذاری ۲۶ میلیون دلاری سری U در صندوق سرمایه گذاری Uber را بر عهده داشت و در سال ۲۰۱۱ ناظر هیئت مدیره شرکت شد. در طول مدت تصدی خود در این شرکت ، او بر مناطق اجتماعی ، اینترنت مصرف کننده و تلفن همراه متمرکز بود و در هیئت مدیره خدمت می کرد همچنین با شرکت هایی از جمله Machine Zone ، Fab و Warby Parker همکاری نزدیک داشت و سرمایه گذاری Menlo را در Tumblr هدایت کرد. او همچنین به راه اندازی صندوق استعدادهای منلو ، یک صندوق سرمایه گذاری ۲۰ میلیون دلاری کمک کرد که در بیش از ۳۵ شرکت نوپا سرمایه گذاری کرد.

 

وی در سال ۲۰۱۳ ، نقش خود را به عنوان مدیر عامل در Menlo Ventures ترک کرد اما به عنوان مشاور سرمایه گذاری در صندوق باقی ماند. پس از خروج از صندوق ، او شرپا کپیتال را با اسکات استنفورد ، رئیس سابق بخش بانکداری جهانی سرمایه گذاری اینترنتی گلدمن ساکس تأسیس کرد. این صندوق برای خدمت به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر و همچنین یک شتابدهنده و مشاور استارتاپی ایجاد شده است. این صندوق در اولین سرمایه گذاری خود در ژوئیه ۲۰۱۳ ، زمانی که همکاری مالی BackOps مستقر در سانفرانسیسکو ، ارائه دهنده SaaS برای منابع انسانی ، فروش ، امور مالی و سایر موقعیت های پشتیبان را انجام داد حضور پیدا کرد. بنیانگذاران قبل از جستجوی سرمایه گذاران در صندوق ، سرمایه گذاری های بیشتری انجام دادند و مجموعه ای از سرمایه گذاری ها را با سرمایه خصوصی خود ایجاد کردند.

شرپا در جولای ۲۰۱۴ صندوق ۱۵۴ میلیون دلاری را برای حمایت از شرکت های نوپا متمرکز بر فناوری مصرف کننده بست. در ژوئیه ۲۰۱۶ ، این شرکت اعلام کرد که ۴۷۰ میلیون دلار برای دو صندوق جدید ، Sherpa Ventures II ، متمرکز بر سرمایه گذاری های اولیه و Sherpa Everest ، یک صندوق مرحله میانی ، جمع آوری کرده است. تا ژوئیه ۲۰۱۷ ، سرمایه گذاران نزدیک به ۶۴۰ میلیون دلار به شرپا اختصاص داده بودند. در اکتبر ۲۰۱۷ ، گزارش شد که این شرکت قصد دارد ۴۰۰ میلیون دلار برای صندوق جدید جمع آوری کند در حالی که بنیاد سیلیکون (بنیاد سابق شرپای ) را برای ارتباط استارتاپ ها با شرکت های بزرگتر گسترش داده است. سرمایه گذاری Sherpa Capital همچنین شامل Uber ، Airbnb ، Munchery ، ipsy ، Shyp ، Stance ، Rent the Runway ، Beepi ، PillPack ، Doctor on Demand و Cue Health و سایر موارد است.

پیشه ور پس از خروج از منلو ونچرز در سال ۲۰۱۳ ، به عنوان مشاور استراتژیک به Uber پیوست و تا سال ۲۰۱۵ به عنوان ناظر هیئت مدیره به فعالیتش ادامه داد. او به عنوان مشاور و سرمایه گذار Uber ، از تراویس کالانیک مدیرعامل سابق Uber حمایت کرد. در آگوست ۲۰۱۷ ، پیشه ور و دیگر سرمایه گذاران اتحادیه سهامداران Uber را برای حذف Benchmark از هیئت مدیره Uber پس از طرح شکایت شرکت سرمایه گذاری علیه کالانیک تشکیل دادند. بعداً در همان ماه ، پیشه ور و سرمایه گذار دیگر اوبر ، استیو راسل ، تقاضایی کردند که پرونده علیه کالانیک لغو شود و نامه ای به بنچمارک ارسال کرد و آن را متهم کرد که وظیفه امانت داری خود را به عنوان سرمایه گذار Uber نقض کرده و از مناقشه ای استفاده کرده است تا کنترل هیات مدیره Uber را در دست بگیرید. پرونده Benchmark توسط قاضی دلاور به داوری ارسال شد.

 

در اکتبر ۲۰۱۷ ، هیئت مدیره Uber به کاهش قدرت سرمایه گذاران با سهام معمولی کلاس B رای داد ، پیشه ور این حرکت را غیرقانونی خواند و گفت که این حرکت بر حقوق سهامداران بیش از ۲۰۰ کارمند و مشاور Uber تأثیر می گذارد.

پیشه ور در سال ۲۰۱۴ ، به چالش ایلان ماسک برای ایجاد هایپرلوپ پاسخ داد ، که ماسک آن را در کاغذ سفید با عنوان Hyperloop Alpha ارائه کرد. او در اواخر سال ۲۰۱۴ ، جاش گیگل و بورگان بم بورگان شرکت Hyperloop One را که قبلا Hyperloop Technologies نامیده شد ، بنیان گذاری کردند. شرپا کاپیتال اولین دور سرمایه گذاری برای شرکت را هدایت کرد و ۳۷ میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرد. BamBrogan در ژوئیه ۲۰۱۶ از شرکت خارج شد.

 

در اکتبر ۲۰۱۷ ، گروه ویرجین به رهبری ریچارد برانسون در Hyperloop One سرمایه گذاری کرد ، به عنوان بخشی از سرمایه گذاری شرکت به عنوان Virgin Hyperloop One تغییر نام داد. در دسامبر ۲۰۱۷ ، برانسون پس از استعفای پیشه ور از هر دو شرکت Virgin Hyperloop One و Sherpa Capital ، کنترل شرکت را در دست گرفت ، زیرا چندین زن پیشه ور را به سوء رفتار جنسی از جمله آزار جنسی  متهم کردند. پیشه ور گفت که از زمان مرخصی برای تحقیق و پیگیری پرونده حقوقی علیه افرادی که کمپین توهین و گسترش ادعاهای دروغین علیه شهرت وی را ایجاد کرده اند ، استفاده خواهد کرد.

پیشه ور به عنوان یک سرمایه گذار فرشته/خطر پذیر ، در بیش از ۶۰ شرکت سرمایه گذاری کرده است ، از جمله Aardvark ، CabanaApp (فروخته شده به توییتر) ، Dolver Shave Club (فروخته شده به Unilever) ، گیلاس (فروخته شده به Lyft) ، Gowalla ، Milo (فروخته شده به eBay) ، Kissmetrics ، Klout ، LikeALittle ، RapGenius ، Rapportive (فروخته شده به Linkedin) ، Rixty ، SolveMedia ، Taskrabbit ، Tello ، Postmates ، Votizen و Qwiki.

در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۱ ، پس از قطع اینترنت از سوی دولت مصر ، پیشه ور پروژه Open Mesh را آغاز کرد و از وی درخواست ایجاد نرم افزاری کرد که بتواند لپ تاپ ها را به روترهای اینترنتی ارزان قیمت تبدیل کند تا “شبکه مش” ایجاد کند. در همان سال ، وی برای دیدن اعتراضات بهار عربی به مصر سفر کرد.

او در ایالات متحده ، همچنین مدافع قانون ویزای استارتاپ بوده است ، که می تواند نوع جدیدی از ویزای دو ساله را برای کارآفرینان مهاجر ایجاد کند. در سال ۲۰۱۶ ، وی یک برنامه تلفن همراه پیشنهاد کرد که می تواند اطلاعات را بین افسران پلیس و شهروندان در هنگام توقف ترافیک قبل از نزدیک شدن مأموران به خودروی متوقف شده به منظور کاهش تعداد تیراندازی های پلیس و کاهش نیاز به تماس رودررو برای توقف ترافیک به اشتراک بگذارد .

 

مشارکت او برای هر دو مبارزه انتخاباتی اوباما برای جمع آوری کمک های مالی بالا بود. در آوریل ۲۰۱۶ ، یک رویداد جمع آوری کمک به نفع کمپین ریاست جمهوری هیلاری کلینتون به میزبانی جورج و آمال کلونی در خانه پیشه ور برگزار شد.

پس از نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ ، گزارش شد که پیشه ور علناً از جنبش استقلال کالیفرنیا و جدایی از ایالات متحده حمایت کرد. وی بعداً موضع خود را در این زمینه روشن کرد و اظهار داشت که او جنبشی را تصور می کند که در آن کالیفرنیا تأثیر بیشتری بر سیاست ملی بگذارد و به جدایی اعتقاد ندارد.

او در ۲۷ مه ۲۰۱۷ ، پس از ادعای تجاوز به زنی توسط پلیس شهر لندن بازداشت شد. وی مورد بازجویی قرار گرفت و تحت تحقیقات آزاد شد. پلیس شهر تحقیقات خود را پس از چند هفته ، با استناد به فقدان شواهد ، بست و پیشه ور در ژوئیه ۲۰۱۷ از اتهامات مبرا و آزاد شد. در پی این حادثه ، یک گزارش پلیس جعلی در اختیار چندین روزنامه نگار قرار گرفت که باعث شد پیشه ور در دادگاه عالی دادگستری قضاوت را پیگیری کند و مطبوعات انگلیسی (اما نه مطبوعات در حوزه های قضایی دیگر) از گزارش نام وی در ارتباط با بازداشت منع شوند. دستور اواسط ماه نوامبر لغو شد و پلیس شهر لندن اعلام کرد که منبع گزارش را مورد تحقیق قرار خواهد داد.

 

پیشه ور در نتیجه انتشار گزارش جعلی پلیس ، ادعا کرد که هدف یک عملیات توطئه قرار گرفته است. وی در دادگاه عالی شهر سانفرانسیسکو علیه شرکت تحقیقاتی Definers Public Affairs واقع در واشنگتن ، دی سی اعلام جرم کرد و آنها را متهم کرد که با خبرنگاران تماس گرفته اند تا شایعات نادرستی را منتشر کنند ، از جمله اینکه پیشه ور مامور روسی بوده و وی از سرمایه گذاران اوبر پول اختلاس کرده است. و اینکه به متهم خود پول داده است تا ادعای تجاوز را حل کند. این شکایت همچنین از جیل هزلباکر ، معاون ارشد سیاست جهانی و ارتباطات در Uber و عامل سابق سیاسی ، بدون متهم کردن وی به مشارکت در کمپین لکه دار شدن نام می برد. پیشه ور شکایت علیه دیفاینرز را در فوریه ۲۰۱۸ رد کرد و اظهار داشت که قصد دارد تلاش خود را برای یافتن افراد مسئول گزارش جعلی پلیس لندن ادامه دهد.

او سخنران اصلی اجلاس کارآفرینی اوباما در الجزایر بود و عضو کارگروه سیاست فناوری ، رسانه و ارتباطات بود که به ایجاد طرح فناوری و نوآوری اوباما در سال ۲۰۰۸ کمک کرد. از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ ، وی یکی از ۱۰ عضو شورای جهانی کارآفرینان بنیاد سازمان ملل است. او در دوران تصدی خود در شورا ، به ایجاد اولین برنامه تلفن همراه سازمان ملل متحد کمک کرد. پیشه ور در سال ۲۰۱۲ ، توسط دولت ایالات متحده به عنوان “آمریکایی برجسته ” انتخاب شد ، جایزه ای که دستاوردهای آمریکایی های دارای تابعیت را به رسمیت می شناسد. پیشه ور یکی از ۱۵ رهبر فناوری بود که در سال ۲۰۱۳ با پرزیدنت اوباما ملاقات کرد تا به موضوعاتی از جمله افشای اطلاعات غیر مجاز ، HealthCare.gov و فناوری اطلاعات دولت ایالات متحده بپردازد. وی سفیر کارآفرین در چندین هیئت وزارت خارجه ایالات متحده بود.

 

پیشه ور در سال ۲۰۱۵ ، توسط اوباما به هیئت بورسیه تحصیلی خارجی William Fulbright منصوب شد. او در سال ۲۰۱۶ نشان افتخار الیس آیلند را دریافت کرد.

پیشه ور در سال ۲۰۱۷ ، در فهرست “تأسیس جدید” Vanity Fair و همچنین فهرست Forbes Midas برای چهارمین سال متوالی قرار گرفت.

او هنگام حضور در دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی ، داوطلبانه در اورژانس بیمارستان کودکان کار کرد ، وی همچنین در سال ۱۹۹۴ با نویسنده مقاله نیویورک تایمز تماس گرفت تا ببیند چگونه می تواند به پزشک کلینیک کودکان بوسنیایی کمک کند که در یک داستان درباره جنگ بوسنی ذکر شد. پیشه ور در طول حرفه حرفه ای خود ، با چندین موسسه خیریه دیگر همکاری داشته است و زمان خود را برای سفر به آفریقا و داوطلب شدن با کودکان و خیریه اختصاص داده است: او همچنین در باشگاه های پسران و دختران منطقه خلیج آمریکا در منطقه فعال بوده است و در هیئت مدیره Illuminate the Arts و BUILD خدمت کرده است.

پیشه ور با همکاری مت گالیگان ، مایکل برچ و اسکات هریسون در سال ۲۰۱۱ سازمان ۱٪ از هیچ را با هدف اتصال استارتاپ ها و بنیانگذاران آنها به دلایل مختلف تأسیس کرد . او در سال ۲۰۱۳ ، جایزه کوروش (به نام کوروش بزرگ) را ایجاد کرد ( ۱۰۰،۰۰۰ دلار کمک هزینه ای که بیش از ۳ سال برای مخترعان ایرانی پرداخت شد).

پیشه ور دارای دو فرزند است که آنها را به عنوان یک پدر تنها تربیت می کند.ادامه در قسمت مقالات سایت

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *