◾مدیر پروژه و مهندس سیستم در SpaceX

اسپیس ایکس پیشرفته‌ترین موشک‌ها و فضاپیماهای جهان را طراحی، تولید و پرتاب می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۰۲ توسط ایلان ماسک برای ایجاد انقلابی در حمل و نقل فضایی با هدف نهایی چند سیاره ای کردن زندگی تاسیس شد.

◾ مهندس طراح و سیتسم ها NASA
◾ لیسانس مهندسی در مهندسی برق و کامپیوتر، دانشگاه IOWA
◾ منتخب لیست ۳۰ نفر زیر ۳۰ سال فوربز در شاخه علوم
◾مهارت ها :
رهبری، مدیریت ، CRM،توسعه کسب و  کار، مدیریت پروژه،مدیریت رویداد، بازاریابی،کار تیمی،#فروش ، matlab، استراتژی، حسابداری،خرده فروشی، بودجه بندی،تست مدارهای آنالوگ و دیجیتال، Verilog، Microsoft Project، Altium Design، Microsoft Office

شروانی می خواهد “برهم کنش های اسرارآمیز بین خورشید و میدان مغناطیسی زمین” را کشف کند و ناسا نیز همینطور. او مدیر پروژه و مهندس سیستم برای تلاش ۷٫۶ میلیون دلاری برای توسعه ابزار میدان مغناطیسی برای مأموریت ماهواره‌ای در سال ۲۰۲۳ در دانشگاه آیووا است.

از زمانی که سومان شروانی از آیووا فارغ التحصیل شد، ۱۲ ماه می گذرد. او روی مأموریت‌های موشکی و ماهواره‌ای با بودجه ناسا در بخش فیزیک و نجوم UI کار می‌کند و در فهرست فوربز “۳۰ زیر ۳۰” برای علم قرار دارد.

سومان شروانی با این تصور که دانش و مهارت های لازم برای حرفه ای در فناوری های نوآورانه را به دست خواهد آورد، وارد دانشگاه آیووا شد.

او در عوض یک دانشمند موشکی شد – و تنها یک سال پس از دریافت لیسانس علوم در مهندسی، فارغ التحصیل آیووا در فهرست «۳۰ زیر ۳۰ سال» فوربز برای سال ۲۰۲۱ قرار گرفت، که به دانشمندان، کارآفرینان، فعالان و سرگرمی‌کنندگان جوان تجلیل می‌شود.

شروانی می گوید: «من واقعاً از اینکه این افتخار را دریافت کردم، سپاسگزارم. افراد شگفت‌انگیز زیادی در آن فهرست وجود دارند، بنابراین برای من کمی غیرواقعی است که در آن لیست قرار بگیرم.»

شروانی پس از فارغ التحصیلی در دسامبر ۲۰۱۹، توسط دپارتمان فیزیک و نجوم آیووا به عنوان مهندس طراح برای ماموریت های موشکی و ماهواره ای آتی، از جمله ماموریت ۱۱۵ میلیون دلاری ناسا – بزرگترین پروژه تحقیقاتی با بودجه خارجی در تاریخ موسسه – برای مطالعه استخدام شد. فعل و انفعالات مرموز بین میدان های مغناطیسی زمین و خورشید.

شروانی می گوید: «فضا همیشه واقعاً الهام بخش بوده است، اما فناوری ما این روزها بسیار به ماهواره ها وابسته است. “برای ما نیز بسیار مهم است که آن را درک کنیم. شتاب پرتاب موشک را احساس می کنید و به علم و پیشرفت جامعه کمک می کنید. من نمی توانم به کاری که بخواهم بیشتر از این انجام دهم فکر کنم.»

شروانی کار خود را در ماموریت TRACERS در آغاز سال ۲۰۲۰ آغاز کرد. او تازه شروع به کار کرده بود که کووید شیوع پیدا کرد. تیم TRACERS باید خلاقیت به خرج می داد و راه های جدیدی را برای کار ایمن با هم پیدا می کرد.

او می‌گوید: «سال واقعاً جالبی بود، اما من به کاری که انجام می‌دهیم و کارهایی که توانستیم انجام دهیم، حتی در زمان همه‌گیری، بسیار افتخار می‌کنم. ما توانستیم به سرعت نمونه های اولیه خود را توسعه دهیم، و من فکر می کنم که ما در مسیر موفقیت آمیز قرار داریم.

شروانی، اهل ناپرویل، ایلینوی، زمانی در شرکت تسلا کار می‌کرد و اصول مهندسی پشت خودروهای الکتریکی را برای عموم توضیح می‌داد، در حالی که مدرک کاردانی خود را در رشته علوم مهندسی در کالج دوپیج در نزدیکی گلن الین، ایلینوی دریافت می‌کرد.

در آیووا، او تحصیلات آکادمیک بعدی خود را آغاز کرد: لیسانس علوم در مهندسی در مهندسی برق و کامپیوتر، با تحصیلات جزئی در علوم کامپیوتر. منطق او: او موقعیت خوبی برای کار در زمینه های تکنولوژیکی فعلی و نوظهور دارد.

شروانی می‌گوید: «به آیووا رفتم و به این فکر کردم که وقتی فارغ‌التحصیل شدم، برگردم و در تسلا مهندس برق باشم. «من قبلاً آنجا کار می کردم. من در آنجا رابطه ای دارم من مردم را می شناسم.»

با این حال، در اکتبر ۲۰۱۸، برنامه های او به طور چشمگیری تغییر کرد.

شروانی برای شرکت در برنامه Canada Norway Sounding Rocket، یک تمرین فشرده دانشجویی بین المللی چهار و نیم روزه در نروژ برای طراحی، ساخت و پرواز یک موشک با صدا به سمت مرزهای بیرونی جو انتخاب شده بود. این تجربه زمینه‌ای را برای او باز کرد که نمی‌دانست وجود دارد.

شروانی می‌گوید: «نمی‌دانستم که شما می‌توانید راکت‌ها را برای کاری پرتاب کنید، که می‌توانید به معنای واقعی کلمه با استفاده از موشک‌ها علم انجام دهید. نمی‌دانستم که این کاری است که می‌توانم تا آخر عمر انجام دهم.»

شروانی به دلیل پاسخ های بسیار مثبتی که از دوستانی که در دانشگاه تحصیل کرده بودند، آیووا را انتخاب کرد. او همچنین فضای کالج پردیس بزرگ و احساس اجتماعی شهر آیووا را دوست داشت.

او به دلایل عملی و همچنین تمایل خود به حضور در فناوری های نوآورانه، رشته مهندسی برق و محاسبات را انتخاب کرد.

شروانی که کالج مهندسی را برای دانشگاهیان و اعضای هیئت علمی تحسین می کند، می گوید: «فکر می کردم مهندسی برق و کامپیوتر بخشی از زندگی روزمره ما است، احساس می کردم باید بفهمم چیست. “برای من منطقی نبود که بیشتر مردم نمی دانند چگونه کار می کند. به اندازه کافی گسترده بود که می توانستم با هر نوع فناوری نوآورانه ای که انتخاب می کردم کار کنم.”

در یک کلاس بهار ۲۰۱۷ با عنوان Engineering Fundamentals II: Electrical Circuits، او با مربی دوره، مارک اندرسلند، ملاقات کرد که به او و همکلاسی هایش درباره فرصت بورسیه گفت. در پاییز آن سال، شروانی از اندرسلند خواست تا مشاور تحصیلی او باشد و مکرراً با او ملاقات کرد تا در مورد کار مدرسه و فرصت‌های حرفه‌ای صحبت کند.

یکی از این گفتگوها زمانی رخ داد که شروانی پیشنهادی برای کار روی برنامه‌نویسی نرم‌افزار و برنامه‌های کاربردی در یک تعاونی تابستان-پاییز در Collins Aerospace در Cedar Rapids، آیووا مطرح کرد.

شروانی می‌گوید: «(اندرسلند) توصیه‌های بسیار خوبی به من داد که هنوز هم از آن‌ها استفاده می‌کنم. او به من گفت، این همان چیزی است که تو آن را می سازی. راه را هدایت کنید، آنطور که می خواهید پیش بروید، و تجربه را آنطور که می خواهید بسازید، و این دقیقاً همان کاری است که من انجام دادم.”

اندرسلند، دانشیار مهندسی برق و کامپیوتر، می‌گوید که شروانی همواره چارچوب ذهنی مناسبی را در رویکرد خود به موضوعات دانشگاهی و گزینه‌های فوق برنامه داشت.

اندرسلند می‌گوید: «او مایل بود دست به اقدام بزند و آنچه را که برای موفقیت لازم است انجام دهد. او دیدگاه درستی دارد و این از بلوغ و شخصیت او ناشی می‌شود.»

شروانی در مورد مدرسه موشکی از دیوید مایلز، استادیار دپارتمان فیزیک و نجوم، که مشارکت آیووا در این برنامه را رهبری کرد، آموخت. (آیووا اولین و هنوز تنها دانشگاه آمریکایی است که در آن شرکت کرده است.) او همه چیز را در مورد موشک، از طراحی تا ساخت و پرتاب یاد گرفت.

برای تکمیل همه چیز، او بود که دکمه شلیک موشک را فشار داد.

شروانی می‌گوید: «این جالب‌ترین چیز بود. من بخشی از یک ماموریت موشکی واقعی بودم. نمی‌توانستم باور کنم که این شغلی است که مردم دارند، و می‌دانستم که باید این کار را انجام دهم.»

اکنون، این کاری است که او برای آینده قابل پیش‌بینی انجام خواهد داد – و همچنین در آیووا.

شروانی می افزاید: «شما فکر می کنید این طرح خطی را در ذهن دارید، اما وقتی به اینجا رسیدید، شروع به فهمیدن اینکه چه کسی هستید و چه چیزی شما را خوشحال می کند، می شوید. آیووا تمام این فرصت‌ها را به من داد تا بفهمم کی هستم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *