◾از بنیانگذاران بنیاد Parsa(بنیاد میراث فرهنگی,کارآفرینی و نیکوکاری)

◾عضو هیات مدیره Twitter و رئیس اسبق هیات مدیره این شرکت

◾عضو هیات مدیره klama(خدمات مالی)

◾مشاور ,معاون ارشد فروش و همچنین کارمند ارشد بازرگانی اسبق Google(با سابقه ۱۰ ساله در امور اجرایی این شرکت)

◾از مدیران اسبق Vodafone

◾عضو اسبق هیات مدیره Spotify

◾معاون اسبق فروش Netscape(شرکت مخابراتی)

◾مدیرمحصول اسبق ۳DO(بازی های کامپیوتری)

◾مدیر بازاریابی اسبق Hewlett-Packard(شرکت فناوری اطلاعات)

◾منتخب Time Magazine بعنوان یکی از ۱۰۰ فرد تاثیرگذار جهان در سال ۲۰۰۶

◾منتخب Persian Awards بعنوان ایرانی سال ۲۰۰۷

◾فارغ اتحصیل از دانشگاه Stanford در رشته MBA(کارشناسی ارشد)

◾فارغ التحصیل از دانشگاه San Jose در رشته مهندسی برق

با تجربه ۳۰ ساله در Silicon Valley

 

امید کردستانی یک ایرانی آمریکایی متولد تهران و با اصالت کردی است.او بزرگ شده تهران است و در این شهر به یک مدرسه کاتولیک ایتالیایی رفت که بطور همزمان بر روی تحصیل و یادگیری مهرت های زبانی تمرکز داشت.امید پس از مرگ پدرش در سال ۱۹۷۶ به سن خوزه در کالیفرنیای آمریکا مهاجرت کرد.

امید در سال ۱۹۸۰ دبیرستان را به اتمام رساند.او بعد ها مدرک مهندسی برق خود را از دانشگاه سن خوزه دریافت کرد و در شرکت  Hewlett Packard بعنوان مهندس مشغول بکار شد.او چند سال بعد از بخاطر مسیر شغلی دلخواهش وارد مدرسه کسب و کار استنفورد شد و مدرک ام بی ای خود را اخذ کرد.

امید در زمان فعالیت در شرکت Netscape , بعنوان معاون فروش و در کمتر از ۱۸ ماه  درآمد سالانه این شرکت را از ۸۸ میلیون دلار به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار رساند.او در زمان ورود به این شرکت و در طول ۴ سال فعالیبت خود مسولیت برقراری و تحکیم روابط با مشتریان بزرگی چون Intel , EBay , AOL , Amazon, Intuit و …را بر عهده داشت.او پیش از این شرکت در شرکت های ۳DO Company, Go Corporation و Hewlett-Packard سمت هایی را در بازاریابی , مدیریت محصول و توسعه کسب و کار عهده دار بود.

امید در سال ۱۹۹۹ به گوگل ملحق شد و طرح توسعه و اولین بیزنس پلن این شرکت را مدیریت کرد.او امور تجاری گوگل را از اولین کارمندان و اولین سود دلاری تا زمان رسیدن به ۱۲۰۰۰ کارمند و درآمد ۲۰ میلیارد دلاری هدایت کرد و تا سال ۲۰۰۹ معاون فروش شرکت در سطح بین المللی بود.او در سال ۲۰۱۴ به گوگل بازگشت تا جای خالی کارمند تجاری ارشد این شرکت که پیش تر توسط خودش استخدام شده بود را پر کند.

 

امید پس از ۱۰ سال کار اجرایی در گوگل در جایگاه مشاور مدیرعامل و بنیانگذاران شرکت به فعالیت خود ادامه داد.او در زمان حضورش و در چهار فصل رشد فزآینده درآمدی با مبلغ بیش از ۷۰ ملیارد دلاری گوگل مثمر ثمر بود.

امید در سال ۲۰۱۵ گوگل را به مقصد غول پیام رسان بیت المللی توییتر ترک ترک تا در آنجا ریاست هیات مدیره را برعهده بگیرد.او در سال ۲۰۲۰ و بدلیل جنگ قدرت در سطح مدیریتی میان جک دورسی مدیرعامل و مدیریت ارشد این شرکت با پاتریک پیچت جایگزین شد اما همچنان کرسی هیات مدیره را در اختیار دارد.

 

امید مسیر فعالیت کاری خودش را در Silicon Valley بعنوان یک مدیر بازاریابی محصول در شرکت HP آغاز کرد که این موضوع با مجموعه ای از تجربیات استارتاپی در شرکت GO Corporation که شرکتی نوپا در نوآوری های مختص گوشی های هوشمند بود و همچنین شرکت تولیدکننده بازی های کامپیوتری ۳DO  همراه شد.

او علاقه خود را در فناوری , علوم  , پزشکی و آموزش از طریق  سرمایه گذاری و گزینه های مشاوره ای دنبال می کند. امید با کوله باری از تجربه ۳۰ ساله در فناوری در Silicon Valley فعالانه بر روی استارتاپ های فناوری و کارآفرینان سرمایه گذاری می کند. زمینه های کاری و حوزه های مورد علاقه وی در مدیریت محصول , توسعه کسب و کار و نقش های مدیریتی عمومی خلاصه می شود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *