( داوود آلیانس، زادهٔ ۱۵ ژوئن ۱۹۳۲) یک تاجر ایرانی-بریتانیایی و سیاستمدار لیبرال دموکرات ایرانی الاصل است.

دیوید آلیانس (در اصل داوود) در کاشان، ایران، در خانواده ای یهودی به دنیا آمد و در مدرسه اتحاد ایران تحصیل کرد. او از چهارده سالگی کار خود را در بازارهای ایران آغاز کرد و در هجده سالگی به منچستر انگلستان رفت. او سه فرزند و پنج نوه دارد و اکنون در منچستر و لندن زندگی می کند.

آلیانس در مراسم افتخارات سال نوی ۱۹۸۴ به عنوان فرمانده فرمان امپراتوری بریتانیا (CBE) منصوب شد و در افتخارات سال نوی ۱۹۸۹نشان شوالیه را دریافت کرد، این افتخار در ۹ فوریه ۱۹۸۹ اعطا شد. او در ۱ ژوئیه ۲۰۰۴ به عنوان بارون آلیانس از منچستر بر روی نیمکت لیبرال دموکرات ها نشسته است.

او مالک ۳۳ درصد است و رئیس هیات مدیره ان بروون گروپ، یک خرده‌فروش کاتالوگ لباس است. او همچنین بنیانگذار مشترک با سر هری جانگلی از شرکت Coats Viyella plc (در حال حاضر Coats Group plc) بود که در ۶۷ کشور با ۲۲ درصد از سهم بازار جهانی، با استخدام ۷۰۰۰۰ کارمند فعالیت می‌کند. فروش سهام، یک مجموعه هنری ارزشمند و برخی شرکت های خصوصی کوچک باقی مانده ثروت خانواده را تشکیل می دهند. لرد آلیانس به همراه هری جانگلی Coats Viyella را به یک تجارت نساجی ۲ میلیارد پوندی تبدیل کردند. دیوید آلیانس همچنین یکی از سرمایه گذاران اصلی شرکت سنجش وب SimilarWeb است.

لرد آلیانس در تعدادی از کمیته ها از جمله اعتماد تجارت جوانان شاهزاده، شورای صنعت و آموزش عالی، و بنیاد دانشگاه منچستر و موسسه وایزمن خدمت می کند. او از متولیان ارشد بنیاد قرن آینده است. او در هیئت مدیره دانشگاه تل آویو در تل آویو، اسرائیل خدمت می کند.او دارای تعدادی بورسیه از جمله عضو انجمن سلطنتی برای تشویق هنر، تولید و تجارت است. عضو موسسه شهر و اصناف لندن؛ و عضو افتخاری دانشکده مهندسی و طراحی شنکار. لرد آلیانس دارای مدرک دکترای علوم در دانشگاه هریوت وات و دکترای لگم (دکتر افتخاری حقوق) از دانشگاه منچستر است. او قبلاً عضو افتخاری UMIST بود زیرا پس از ادغام دیگر UMIST وجود ندارد.

آلیانس در سال ۱۹۹۱ دکترای افتخاری را از دانشگاه هریوت وات دریافت کرد

بین سالهای ۱۹۸۴ و ۱۹۹۱ لرد الیانس در نجات یهودیان اتیوپیایی از سودان و اتیوپی با آوردن آنها به اسرائیل نقش اساسی داشت.

او در سال ۲۰۱۵ در فهرست ثروتمندان ساندی تایمز ، با ثروت ۳٫۱ میلیارد پوندی قرار گرفت.از زمانی که در سال ۲۰۰۴ به مقام های همتا رسید، او ۶۶۸۸۷۲ پوند به لیبرال دموکرات ها کمک مالی، به اضافه ۲۰۹۹۶٫۵۶ پوند اضافی به عنوان بهره فرضی وام هایی که به حزب داده بود، داده است.

لرد آلیانس دارای یک خانه در دیدزبری، منچستر و یک عمارت ساختگی گرجستانی در سنت جانز وود، منطقه ای مرفه در شمال غرب لندن است. او همچنین صاحب مجموعه ای از نقاشی های لوری است.

در سال ۲۰۱۲، دانشگاه تل آویو یک مرکز ایران شناسی به نام لرد آلیانس تأسیس کرد.

در سپتامبر ۲۰۱۵، مدرسه بازرگانی منچستر به افتخار آلیانس که ارتباط دیرینه ای با مدرسه و دانشگاه گسترده تر داشته است، به مدرسه تجاری Alliance Manchester (AMBS) تغییر نام داد. رئیس AMBS، فیونا دیوین، گفت که “کمک مالی که توسط لرد اتحاد و بنیاد خانواده اتحاد انجام شده است، از بزرگترین تحولی که مدرسه از زمان تاسیس آن در حدود ۵۰ سال پیش دیده است، حمایت خواهد کرد.”

زندگی نامه آلیانس با نام A Bazaar Life (نوشته شده با ایوان فالون) در سال ۲۰۱۵ منتشر شد.

N Brown Group plc (LSE: BWNG) یک خرده‌فروش آنلاین است که دفتر مرکزی آن در منچستر، انگلستان قرار دارد. N Brown طیف وسیعی از محصولات، عمدتاً پوشاک، کفش و لوازم خانگی را با تمرکز بر گروه‌های مشتریانی ارائه می‌کند. این شرکت در بورس اوراق بهادار لندن پذیرفته شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *