رئیس مرورگر(موتور جستجو) کروم و همچنین مدیر ارشد مهندسی در گوگل با لقب “شاهزاده امنیت” ,متخصص امنیت اطلاعات کامپیوتری

◾عهده دار امنیت گوگل از سال ۲۰۱۴

◾مشاور خدمات دیجیتال کاخ سفید جهت ارتقای امنیت فناوری های مورد استفاده دولت ایالات متحده آمریکا

◾منتخب ۳۰ نفر زیر ۳۰ سال Forbes در لیست صنعت فناوری سال ۲۰۱۲

◾منتخب Wired در لیست ۲۰ نفره افراد الهام بخش در فناور

◾منتخب نشریه Fortune در سال ۲۰۱۸ بعنوان یکی از نفرات لیست ۴۰ نفره زیر ۴۰ سال که بیشترین تاثیرگذاری را بر جوانان در کسب و کار دارند.

◾فارغ التحصیل از دانشگاه Illinois در رشته مهندسی کامپیوتر با مدرک کارشناسی ارشد گرایش نرم افزار

پریسا تبریز، از مادری  آمریکایی- لهستانی، پرستار، و پدری دکتر که از مهاجران ایرانی است، متواد شده است.او عاشق ساختن و طراحی چیزهاست.گاهی اوقات این تمایلات خود را به شکل هنرهای تجسمی و صنایع دستی نشان می دهد و گاهی اوقات نیز در قالب کدنویسی بیان می شود.

پریسا فقط چند ماه پس از فارغ التحصیلی بعنوان هکر برای تیم امنیت به گوگل پیوست و مسئولیت وی در حال حاضر ایجاد حداکثر امنیت , ثبات و کارایی موتور جستجوی گوگل برای تمامی دستگاه ها اعم از لپ تاپ, گوشی موبایل یا تبلت است.او همچنین مدیریت تیم امنیت تحقیقات پروژه Zero با هدف کشف حفره‌های امنیتی گوگل را به عهده دارد.

زمانی که وی در کالج بود خروجی خلاقی را در موضوع توسعه وب داشت زیر ارزانترو ساده تر از خریدن تجهیزات هنری بود.هنگامی که فردی یکی از وب سایت هایش را هک کرد , به یک باشگاه امنیت اطلاعات و هک محلی ملحق شد تا دلیل این اتفاق را دریابد.از آنجا بود که او دیگر هیچگاه پشت سرش را نگاه نکرد.

از افتخارات دیگر او سخنرانی در مدرسه کندی دانشگاه هاروارد و آموزش هک کردن به تازه کاران است.

پریسا می گوید :«در حالی که یادگیری نکات اساسی امنیتی مهم است، تیم ما هدف ساختن مرورگری را دارد که به طور خودکار شما را ایمن نگه می‌دارد، بنابراین هرگز نیاز به تاکید امنیت ندارید و می‌توانید از بخش‌های فوق‌العاده وب لذت ببرید.»

ادامه در قسمت مقالات سایت

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *