نویسنده در زمینه مطالعات و تاریخ ادیان,پژوهشگر , تاریخدان , جامعه شناس ,تهیه کننده, دانشمند علوم دینی و مجری برنامه های مطالعات ایرانی آمریکایی

◾کتاب ها : هیچ خدایی جز خدا -خواستگاه ها – تکامل و اینده اسلام-فراتر از بنیادگرایی

◾فارغ التحصیل از دانشگاه کالیفرنیا در رشته جامعه شناسی در مقطع دکترا

◾عضو هیات مدیره شورای ملی ایرانیان امریکا(NIAC)

◾عضو اکادمی دین امریکا,انجمن ادبیات کتاب مقدس و انجمن بین المللی مطالعات قرآن

◾جوایز و دستاوردها :

Intersections Honoree, Intersections International در سال ۲۰۱۴

Media Bridge-Builder Award, Tanenbaum Center for Interreligious Understanding در سال ۲۰۱۳

Peter J. Gomes Memorial Honor, Harvard Divinity School در سال ۲۰۱۳

East-West Media Award, The Levantine Center در سال ۲۰۱۲

رضا اصلان (متولد ۱۳ اردیبهشت ۱۳۵۱، تهران) استاد نگارش ابتکاری در دانشگاه کالیفرنیا بوده و از مدعوین رسانه های آمریکایی در موضوعات جهان اسلام است.کتاب اول وی هیچ خدایی جز خدا تاکنون به هفده زبان ترجمه شده است.وی همچنین دریافت کننده جایزه معتبر جیمز جویس است.

 

علاوه بر نقش وی به عنوان تولید کننده مشاور در سریال تحسین شده HBO The Leftovers و فیلم کمدی محبوب CBS United States of Al ، وی همچنین مجری و تهیه کننده اجرایی دو برنامه اصلی تلویزیونی دیگر است: راف درفت با رضا اصلان در موضوع و مجموعه مستند CNN ، با نام مومن. او همچنین به عنوان تولیدکننده اجرایی درام ABC ، پادشاهان و پیامبران و مجموعه مستند “زندگی مخفی مسلمانان” که نامزد امی شده است ، فعالیت داشته است. کتاب او Zealot توسط Lionsgate و تهیه کنندگی دیوید هیمن با فیلمنامه ای که تو سط اصلان و نویسنده فیلمنامه اسکار ، جیمز شیموس نوشته شده ، انتخاب شده است.

او در سال ۲۰۰۶ ، از بنیانگذاران بنیانگذار BoomGen Studios برند برتر سرگرمی برای محتوای خلاقانه در مورد خاورمیانه بود که مجموعه ای از خدمات هدفمند از پیام های استراتژیک گرفته تا بازاریابی عمومی تا تبلیغات و تبلیغات رسانه های اجتماعی ، تولیدکنندگان ، استودیوها و سازندگان فیلم را فراهم کرده است .

اولین کتاب اصلان ، پرفروش ترین کتاب بین المللی وی با نام هیچ خدایی جز خدا بود که درخصوص ریشه ها ، تکامل و آینده اسلام بود و به هفده زبان ترجمه شده است و توسط ناشران Blackwell به عنوان یکی از صد کتاب مهم دهه گذشته معرفی شده است. وی همچنین نویسنده کتاب فراتر از بنیادگرایی است: مقابله با افراط گرایی دینی در عصری جهانی شده (با عنوان اصلی چگونه می توان در یک جنگ کیهانی پیروز شد) ، همچنین ویراستار دو جلد: لوح و قلم: مناظر ادبی از خاورمیانه مدرن ، و مسلمانان و یهودیان در آمریکا: مشترکات ، مشاجرات و پیچیدگی های آنان بود.

مدارک اصلان شامل لیسانس علوم دینی از دانشگاه سانتا کلارا (تمرکز اصلی: عهد جدید ؛ صغیر: یونانی) ، کارشناسی ارشد مطالعات الهیات از دانشگاه هاروارد (تمرکز اصلی: تاریخ ادیان) ، دکترای جامعه شناسی ادیان از دانشگاه کالیفرنیا ، سانتا باربارا ، و کارشناسی ارشد هنرهای زیبا از دانشگاه آیووا ، یعنی جایی که او به عنوان همکار ترومن کاپوت در داستان پردازی شناخته شد.

اصلان یک استاد نگارش خلاق در دانشگاه کالیفرنیا ، ریورساید است و در هیئت امنای مدرسه علمیه شیکاگو و جامعه اومانیست ییل خدمت می کند . عضو آکادمی ادیان آمریکایی ، انجمن ادبیات کتاب مقدس و انجمن بین المللی مطالعات قرآنی است از سمت های علمی قبلی اصلان می توان به استادی برجسته دین ، اجتماع و منازعات والرشتاین در دانشگاه درو در نیوجرسی در سال های (۲۰۱۲-۲۰۱۳) میلادی و استادیاری دین در دانشگاه آیووا در سال های (۲۰۱۲-۲۰۱۳) میلادی اشاره کرد.

وی که در ایران متولد شده است ، با همسر ، نویسنده و کارآفرین خود ، جسیکا جکلی و سه پسرش در لس آنجلس زندگی می کند.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *