سودا علیزاده متولد سال ۱۹۸۷  در تهران پایتخت ایران است .او در سن پنج سالگی به همراه خانواده به هلند مهاجرت کرد.در سن شانزده سالگی و پس از اخذ بورسیه در رشته ورزشی بسکتبال خانه را ترک کرد و سرانجام عضو تیم ملی  بسکتبال هلند گردید.

علیزاده به دانشگاه رفت و با مدرک فوق لیسانس در رشته ارتباطات فارغ التحصیل گردید.وی به زبان های فارسی هلندی انگلیسی فرانسه و پرتغالی تسلط دارد و با نام هنری سودالیزا یک خواننده نویسنده آهنگ و تولید کننده ایرانی هلندی است.

علیزاده در سال ۲۰۱۵ کار خود را با دو اهنگ The Suspended Kid و Children of Silk شروع کرد.درحالیکه موسیقی او عموما انگلیسی است او اولین اهنگ فارسی خود را با نام “ببین” در اوایل سال ۲۰۱۷ و در مخالفت با قانون اجرایی منع ورود مهاجران ترامپ تولید کرد.البوم نخست او با نام ISON در اوریل سال ۲۰۱۷ منتشر شد که در سال ۲۰۱۸ با کیفیت بالاتر ارائه شد.سومین آهنگ او با نام The Calling با دومین آلبوم استودیویی او با نام شبرنگ در سال ۲۰۲۰ همراه گردید.

سبک موسیقی سودا شامل : موسیقی الکترونیک –  alternative R&Btrip hopexperimental popavant-popاست.

سودا لیزا نویسنده موسیقی پاپ ایرانی هلندی از زیر و بم آنچه سگ دو زدن در این صنعت می خواند اگاه است و سالها پیش با انتخاب اگاهانه مسیری را برای خود و هنرش در پیش گرفت .او به فوربز می گوید :” واقعا احساس می کردم که ارزش اصلی و اساس کاری که انجام می دهم مجموعه ای از مهارت های خاص است . من در راه انتشار آلبوم مبارزه کردم و دیگر نمی خواستم برای شرکت ها کار کنم”

ادامه در قسمت مقالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *